منو



تحلیل بازار کالا- آذر و دی 1397


خلاصۀ مدیریتی

  • انتظار می‌رود پس از عملکرد ضعیفی که مجموعه کالاها در سال 2018 به ثبت رساندند، قیمت کالاها در سال 2019 در مقایسه با بهای نقدی کنونی آن‌ها و همچنین در مقایسه با قیمت‌ها در قراردادهای آتی دو‌ماهه، به سطوح نسبتاً بالاتر افزایش یابند. تقریباً همه پیش‌بینی‌ها درباره میانگین قیمت سالانه کالاها برای سال 2019 بالاتر از سطوح نقدی کنونی است یا به آن نزدیک می‌باشد.
  • تقویت اصول بنیادین اقتصاد کلان و همچنین روندهای پویایی که در سیکل پایانی خود قرار دادند، همچنان از رشد فعالیت‌های اقتصادی در جهان و تقاضای فیزیکی برای کالاها حمایت خواهند کرد. با این وجود، عدم قطعیت فراوان پیرامون برخی موضوعات کلیدی در سال 2019 نیز همچنان به قوت خود باقی است و این مسأله منجر به نوسانات در قیمت‌ها و محدود کردن روند افزایش قیمت‌ها می‌شود.
  • انتظار می‌رود قیمت‌ طلا رو به افزایش گذارد؛ همچنین کارشناسان بر این باورند که کالاهای کشاورزی در حال حاضر پایین‌ترین سطح قیمتی ممکن را تجربه می‌کنند. چشم‌اندازهای متفاوتی درباره کالاهای صنعتی در سال 2019 وجود دارد، تا جایی که انتظار می‌رود قیمت نفت و مس افزایش یافته، اما قیمت ال.ان.جی. رو به کاهش گذارد.
  • پس از سال‌ها عملکرد ضعیف در بخش محصولات کشاورزی، اعتقاد بر این است که قیمت‌ها در این بخش در پایین‌ترین سطح قرار گرفته‌اند. اگرچه تعیین زمان آغاز روند معکوس برای قیمت‌ها امری چالش برانگیز است، اما مجموعه عواملی وجود دارند که حاکی از بهبود قابل توجه قیمت‌های محصولات کشاورزی طی سال‌های آتی می‌باشند.

 


فایل نمونه

تحلیل بازار کالا- آذر و دی 1397



کلیه‌ی حقوق مادی و معنوی وب‌سایت و گزارش‌ها و اطلاعات وابسته به آن، محفوظ و متعلق به بیزریپورت است.
× چگونه می توانم به شما کمک کنم ؟